lördag 28 januari 2012

"Idiot! Det är så jä-la dumt."

Idioti
Glåporden duggade tätt då jag för första gången yppade mina planer för min annars så underbara fästmö. Tilläggas bör att jag vid denna tid hade på tok för mycket bollar i luften och inte borde göra något än att säga nej till allt. När jag sen ändå bestämde mig för att det verkligen ska bli av så fortsatte den hårda kritiken från min käraste..."Du förstör din kropp, och det är det inte värt!". Kloka ord...kanske, men i december anmälde jag mig ändå till IRONMAN 2012 och nu finns det ingen återvändo. Nu är jag en idiot på riktigt, men det bästa är att jag inte är ensam!

"It takes two to tango"
Tillsammans blir saker roligare! Det är helt underbart kul att vi är hela 5 stycken som samtidigt vill genomföra denna satsning. Galningarna till vänner heter Erik, Markus, Jesper och Christian! Precis som det krävs två för tango, kan jag lova att det underlättar med att vara fem likasinnade för att bedriva denna satsning. Att på drygt ett år omvandla sig själv från en vanlig medelmotta till en äkta järnman. Devisen, tillika det legendariska uttryck, som den gode Greger, myntade i Brandstationen; "pojkar vill, KILLAR KAN" kan lätt appliceras på oss Ironman-wannabes. Vi övergår från det svaga och skygga, till det starka och (förhoppningsvis) iögonfallande. För det är ju faktiskt så att vi om drygt ett år kommer se förbannat bra ut nakna. (Det du älskling!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar