onsdag 1 augusti 2012

Karls pre-camp i Kalmar 2-3 augusti.

I lite drygt ett år har jag sett fram emot 18:e augusti och mitt deltagande i Ironman Kalmar 2012. Mycket pengar har investerats i min personliga satsning och jag har haft otroligt kul på träning runt om i världen. Men jag har inte så jättebra koll på banan i Kalmar, så jag fick en (tvångs)tanke..."jag åker självklart dit och kör igenom delarna av banan".

Tåg och hotell är bokat så nu ska jag bara lyckas flörta med den ombyggda cykeln på regionaltåget...

Nytt hjulpar + däck, sadel, styre + växling..skall nu testas över bl.a. 6 km bro och Alvaret!
Känslan i övrigt är stabil. Jag har en uppåtgående formkurva, träningen går bra, inga skador (främst tack vare bra stretching för löparknä och hamstring) och jag har en mycket bra och förstående coach (min fästmö). Den senaste tiden har det som ni kunde läsa i tidigare inlägg inhandlats en hel del prylar (uppdaterat inlägg för den nyfikne). Allt för att få en bättre resa till mål i Kalmar och även att njuta av i min fortsatta idrottskarriär.

Jag är orienterare så med utskrivna kartor ska jag relativt enkelt kunna genomföra denna form av linjeorientering som det blir nu under mitt pre-camp. Lite drygt 24 timmar har jag planerat in i mitt schema:

Torsdag
10:00 ankomst Kalmar
11:00 avrull cykel (del 1 av 2 = 106 km på Öland, karta)
15:00 incheckning på hotellet
15:00 byte till löpning (1 * 15 km varv, karta)
17:00 middag
20:00 läggdags

Fredag
05:45 avrull till växlingszon och sen prommenad till simstarten
06:00 start provsimning (karta)
07:00 start cykel (del 2 av 2 =74 km på fastlandet, karta)
09:15 frukostbuffé
10:15 teoretisk genomgång/summering av hela banan
12:00 hemresa till Gbg
(21:50 flyg till London, OS över helgen)

Jag är lite speciell som tar satsningen till den här nivån (som student), men jag gillar det jag gör och vill ofta inte riskera att jag inte vågade göra nått eller investera något önskvärt i min satsning. Dessutom har jag ju sommarlov utöver de sommarkurser jag studerar på distans, så tiden finns allt. Lever följaktligen mycket efter det kinesiska ordsspråket: "Den som inte vågar ta steget kan bli stående på en fot hela livet". Så; hey ho, let's go!

2 kommentarer:

  1. Själv tänkte jag satsa på Kalmar på principen "vilja" mer än något annat. Att träna innan är ju fusk.

    //Viola

    SvaraRadera
  2. Hehe, jo, jag följer ditt tränande och inte minst bloggande på Funbeat och inser att du är beredd på att visa kämparglöd den 18:e. Man (mig inräknat) ska inte ropa hej förens man är över bäcken, och det kommer sannreligen bli en krävande tävling. Stort lycka till och vi ses innan i Kalmar så vi kan ge varandra goa lyckosparkar (brukar ge tur för mig iaf)!

    SvaraRadera