måndag 18 juni 2012

Triathlonpremiär för Markus och Karl

10 juni körde Markus och jag Göteborgs Triathlon i olympisk distans. Det var riktigt skoj och nu har vi fått mersmak till höstens stora mål den 18:e augusti. Triathlon får en verkligen att känna att man lever...inte minst när det är under 13 grader i både vattnet och luften.

Markus körde motionsklassen på förmiddagen och jag körde tävlingsklass på eftermiddagen.

EXKLUSIVT! FILMSNUTT FRÅN MARKUS PREMIÄR:

Å EN TILL FILMSNUTT MED DÄR JAG FÅNGATS IN ACTION;  



Markus och jag hade väldigt jämna tider och detta mycket tack vare att de båda coachade varandra till att genomföra bra triathlon-lopp, trots att ingen av oss gjort det förut. Markus var lite snabbare på simning och växlingarna, medan jag cyklade och framförallt sprang några minuter snabbare. Inte så konstigt efter all GiroGbg-träning, men även det faktum att Markus kämpar på med sin seglivade axelskada. 

Motionsklassen simmade 400 meter och tävlingsklassen 750 meter. Cyklingen och löpningen var precis så långt som det skulle; 40 resp 10 km. Markus kom 9:a i motionsklassen och jag 18:e i tävlingsklassen. Stabila resultat och stabilt genomfört! Vi ser väl rätt stabila ut på fotografierna (@Christine Wageborn) här också eller(?):

Markus vid tävlingscentrums cykelvändning (varje mil).
Markus trampar piggt på upp mot växling till löpning.
Karl nöjd/förvånad över att inte vara sist upp ur vattnet efter simningen.
Karl sett bakifrån på racercykeln. Härlig raksträcka i motvind.

Karl sett framifrån. Ännu härligare raksträcka i medvind.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar