onsdag 18 juli 2012

En månad kvar

Om en månad ligger vi också och pillar oss i naveln... skillnaden är att vi då har mer ont i kroppen än vi någonsin haft... Men det kommer det vara värt, så värt =)

Alla deltagare i TEAM GoTri har ju haft sina strul längs med vägen men vi börjar nu bli riktigt hoppfulla om att den 18 augusti ska bli en dag värd att minnas, värd att pina sig igenom och värd att se fram emot...Här kommer en liten kort statusuppdatering på teamet med endast en månad kvar till domedagen.

Markus
Våran yngling i laget hade en minst sagt tung period men stora problem med axel vilket ledde till minimalt med träning under en längre period. Markus har dock visat att tålamod och envishet räcker oerhört långt och sakta men säkert har problemen försvunnit. Sviterna finns fortfarande kvar men Markus kan nog titta tillbaka på sin bästa träningsmånad nånsin i juni så att formen är annalkande det vet vi. Han visade det också genom att på ett mycket övertygande sätt vinna vårt prestigefyllda KM och på så sätt höja sitt självförtroende en nivå!


Christian
Att vår högpresterande jobbande konsult inte lämnar något åt slumpen det visste vi. Han har väl så här i efterhand insett att börja på McKinsey och ligga i en Ironmansatsning inte rimmar jättebra när man vill prestera på topp även utanför jobbet. Ett envist knä som förhindrar cykling hjälper inte heller uppladdningen. Men att Christian är envis det visste vi och få kan vara så disciplinerad som han. När han missar KM för att befinner sig i Stockholm, visst då kör han ett parallellt på egen hand! Nu skvallras det dessutom om träningsläger i Alperna med långa, ja riktigt långa pass. Christian är på gång!


Jesper
Även Jesper har varit inne i en tung period med ett enträget knä som aldrig ger sig. Veckor utan träning har tärt på självförtroendet men Jesper är på väg tillbaka. Vid KM gjorde han comeback och visade att han inte alls är speciellt långt efter. Med ett klokt genomfört lopp kunde Jesper tämligen obehindrat jogga in 10 min efter vinnaren Markus. Då ska tillägas att vi andra var helt slut och Jesper långt därifrån. Med några bra veckor framöver där han sakta får vänja kroppen vid ökad belastning så kommer Jesper stå stark vid startlinjen ändå. Vältränad är han och han är nog den i teamet som är mest jämn över de tre grenarna vilket givetvis är en klar fördel.


Karl
Efter att Karl under en dryg månad ha legat väldigt lågt så har vi andra börjat fundera på om allting står rätt till gällande Karl men så här i efterhand inser vi att han bara lurpassat. Karl är nu igång värre än nånsin. Han slår oss alla gällande träning och har nu (återigen) lagt in överväxeln gällande införskaffande av nödvändiga prylar för loppet. Nya hjul, integrerat tempostyre, enervitkost som skulle kunna mätta halva Afrika, öppet-vatten-simglasögon, dörrmatta... Listan kan göras oändlig för vår evigt positive prylbög. Men när Karl shoppar loss på livsnödvändiga prylar då vet man att han är riktigt på g!


Erik
Till sist då, jag själv. Efter att egentligen utan orsak vacklat lite grann i min form så känner jag att jag sakta men säkert är ordentligt på gång. Jag är ju den enda i teamet som klarat mig utan allvarligare skador vilket antingen råder på för lite tränat, tur, en sund hjärna eller något däremellan... I vilket fall som helst så satsar jag just nu på att förbättra min klart bästa distans, löpningen, då jag känner att jag där halkat efter endel på sista tiden. Utan att säga för mycket känner jag dock att löpformen är riktigt på g, cykeln känns bra och tom med simningen börjar kännas ok. Badkrukan-Erik börjar helt plötsligt känna sig komfortabel i vattnet trots vågor!!



Som sagt teamet är laddat, vi tror oss stå oss starka även om vi självklart många gånger vacklar... Det kommer bli en utmaning utan dess like, men herregud så skoj de ska bli!! 

Den 18 augusti kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar