måndag 16 april 2012

Träning är inte alltid roligt

Har under helgen avverkat två längre cykelpass och kan bara konstatera en sak.

Den som omtalade och många gånger omtyckta vinden, den som genererar el till vindkraftverk, positiv vid segling etc... Den är då inte omtyckt vid cykling.



Känslan av att något konstant bromsar en i fem mil är inte kul, än mindre när låren skriker av trötthet av många dagars hårt tränande.

Vad är det då som driver en? Varför cykla 2,5 timme när det bara är jobbigt?

Känslan av att låta hjärnan jobba och klara av tråkpassen är bara jäkligt gött. Träningspassen då man helt enkelt tränar sitt pannben... Låter sig själv bli lite dummare....


Hur går det då? Blir mitt pannben bättre vältränat och får jag några tjockare lår a la Anja?



Jag tror det. Åtminstone pannben.. Det är kul att köra tråkpass och bli lite bitter ;)

Är just nu också grymt sporrad av mina medtävlingskamrater men också stressad. Tränar jag tillräckligt, börjar de andra dra ifrån mm...

Så därför, tack för mig med två motton:

När du vilar tränar dina konkurrenter!

+

önska oss vindstilla i Kalmar

1 kommentar:

  1. Snygg grafik på att ni tränar pannbenet :) haha! Gillar det! Var glada att ni kan träna cykel, här fölld et snö igår och vägarna är inte sopade... kör hårt!

    SvaraRadera