måndag 5 mars 2012

Sponsrad och glad!


Ja, då var det avklarat! Fort gick det, med samtliga GoTri medlemmar under fem timmar på vasan. Alltid svårt i efterhand att förstå Vasaloppet. Vakna 04.45, äta gröt med lite pre sport och sen ut i kylan. -13 med alldeles för lite kläder. Uppvärmning tillsammans med 15,000 andra idioter och sen hetsa igenom fantastisk natur i vackert väder. Det låter sjukt, och är nog det. Men samtidigt jäkligt roligt.  

(Trångt i starten)

Jag själv tackar min sponsor för loppet - Fisher. Kanonskidor & grymma pjäxor! Det hjälpte verkligen till att jag kom i mål på den tiden jag gjorde.

(Nya skidor i vasaloppspåret)

Hur fick jag låna dessa skidor? Jo, efter att mina andra skidor total sågats av samtliga (främst Trond, se tidigare inlägg) letade jag febrilt efter någon lösning. Tack vare en snäll Ylva på Enervit fick jag låna grejer av Fisher. Att jag numera blivit springpojke/chaufför och nog står i evig skuld till henne är det värt. Det blir garanterat inköp av nya grejer till nästa år. Morfar tyckte att min mor skulle köpa dem till mig redan nu, men mamma tyckte kanske inte riktigt samma. Varför just mamma skulle köpa grejerna hängde jag inte riktigt med på, men som Morfar sa, "Det är viktigt med bra grejer". 


 (Den nya lösningen på problemet att få med sig energi)

Sedan går ett stor tack till Enervit med. Erik & Jag fick lära oss ett nytt trick som syns på bilden. Gelen stoppas i pjäxan så att den kan dras ut i nedförsbacken. Fungerar kanonbra om du inte stoppar den för djupt, då måste pjäxan dras upp. Detta går också att göra men är klart jobbigare kan jag intyga som fick testa på bägge delar.


(Stort TACK för denna fina hälsning längs spåret)

Nu väntar nån vilodag innan satsningen fortsätter mot Ironman 2012.

Ha det fint
GoTri – genom Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar